Oyun odası adlı projemiz ödüle layık görüldü

Bilgisayar teknolojilerinin pedogojik kullanımı ile kapılarını Avrupa’ya açmış, dijital etkinlikleri teşvik eden işbirlikçi okul aktivitelerine olanak tanıyan eğitsel bir proje olan "Playroom" adlı proje E-dönüşüm proje yarışmasında entegrasyon planı (sınıf, kurum veya ulusal düzeyde.) kategorisinde birincilik ödülünü kazanmıştır.

ANKARA- Keçiören Mehmet Emin Yurdakul İlkokulu ingilizce öğretmeni Lamia Büşra Yeşil'in Yunanistandan bir okulla kurucu olduğu ve karşılıklı devam ettirdiği projenin hedefi sanal bir oyun odası içinde öğrencilerin farklı pedagojik yöntemler ile kültürler arası diyalog ve iletişim kurabilmesidir.
Proje ana hatlarıyla geleneksel olan ya da olmayan çeşitli oyunları temel almaktadır. Projedeki her bir modül hazine avı, karaoke, karekod uygulamaları ile actionbound, artırılmış gerçeklik quiver uygulaması, takım arması yaratma, logo ve maskot yaratma gibi birbirinden farklı dijital aktiviteler içeriyor. Bu aktiviteler ile öğrenciler partner ülkenin kültürü ve kültürler arası ortak öğeler hakkında da bilgi sahibi oluyorlar. Öğrenciler proje maskotu için bir seyahat videosu hazırlarken ülkenin sadece coğrafi konumu değil; dili, yemekleri gibi kültürel etmenleri de araştırmış oluyorlar. Daha önce hiç oynamadıkları geleneksel oyunların kurallarını ortak çalıştıkları ülke ile işbirliği içerisinde çalışarak keşfediyorlar. O ülkenin oyunlarını oynadıktan sonra yeni bir oyun yaratıyorlar. Dijital oyunlar yaratarak ve beraber online oyunlar oynayarak kendilerinin ve diğer bir kültürün farkına varmış oluyorlar, yaratıcı egzersizler ile bilgisayar kullanma becerilerini geliştiriyorlar, birlikte çalışma becerileri gelişiyor ve en önemlisi eğlenerek öğreniyorlar.
KANALI: Bilim/Teknoloji

    Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.