Niğdeli karıncaların tarih ve kültür yolculuğu

TÜBİTAK "4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları" çağrısı kapsamında, Merkezimiz Sosyal Bilgiler Öğretmeni Ahmet KILIÇ’ın koordinatörlüğünde, Türkçe Öğretmeni Eser KAHRAMAN’ın yürütücülüğünde ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Bayram POLAT’ın uzmanlığında, Merkezimiz öğretmenlerinden oluşan ekip tarafından hazırlanan “Niğde’nin Tarih ve Kültür Karıncaları” adlı proje önerisi 2017 yılında TÜBİTAK tarafından desteklenmesine karar verilen 57 projeden biri oldu. Ayrıca projeye Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi öğretim üyelerinden 9 akademisyen de eğitmen olarak destek verdi.

NİĞDE-Proje, 3 Temmuz Pazartesi günü Niğde Grand Otel’de tanıtım toplantısı ile başladı. Beş gün süren proje boyunca öğrenciler, tarihi eserleri gezdiler; tarihi eserleri ve çevreyi koruma amacıyla çevre etkinlikleri hazırladılar. Sosyal Bilgiler, Tarih, Coğrafya, Arkeoloji, Sanat Tarihi, Dinler Tarihi, Müzik, Bilişim Teknolojileri, Görsel Sanatlar, Teknoloji-Tasarım, Fen ve Drama gibi 21 farklı alanda teorik-uygulamalı eğitim, atölye çalışmaları ile spor etkinliklerine katıldılar. Kültürel eserlere ve milli manevi değerlere yönelik bilgilendirme ve uygulama çalışmalarında bulundular. Niğde yöresine özgü çocuk oyunları, düğün-dernek adet ve türküleri, Niğde yöresi ağzına yönelik dil çalışmalarında yer aldılar. Etkinliğin son günü “40 Fidan 40 Umut” adıyla Niğde Çukurkuyu Kasabasında 15 Temmuz Demokrasi Şehitleri Ormanına ağaç diktiler. Ardından şehitlik ziyaretiyle, “Kahramanımı Tanıyorum- Ömer HALİSDEMİR” etkinliğini gerçekleştirdiler.

Öğrencilerin proje süresince ortaya koydukları ürünler, 8 Temmuz Cumartesi günü 10:00-12:00 saatleri arasında Akmedrese’de Niğde İl Kültür ve Turizm Müdürü Basri AKDEMİR, Merkez Müdürümüz İsa ALİÇ, proje ekibi, öğrenci velileri ve öğrencilerin katılımıyla mini bir konser eşliğinde sergilendi. Ayrıca proje ekibine ve öğrencilere katılım-başarı belgeleri verildi.
KANALI: Kültür/Sanat

    Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.