Hoca Ahmet Yesevi Ortaokulu Harezmi için çalışıyor

Harezmi projesine bağlı 03 Eylül 2018 / 13 Haziran 2019 tarihleri arasinda Bagcilarda görev alan 6 okuldan biri olan Hoca Ahmet Yesevi Ortaokulu, oluşturulan öğrenciler 28 kişilik öğrenci ekibi ve görevli 5 öğretmen ile haftanın bir günü okullarındaki Harezmi sınıfında , 5 zemine dayalı etkinliklerle ,günlük asamdan sorunlar ve çözümler bulmak ve somut projeler çıkarmak için tüm hızıyla çalışmaya devam ediyor .

İSTANBUL -Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.
Istanbul ilinde seçilen illerden olan Bağcılar Hoca Ahmet Yesevi Ortaokulu, Harezmi projesi kapsamında, seçili 5 öğretmen ile birlikte belirlenen 1 günde ve sınıfta oluşturulan 28 kişilik öğrenci grubu ile birlikte Harezmi modelinin temeli olan 5 zemine bağlı olarak proje koordinatörü eşliğinde 2 ders saati, yaşamdan sorunlar, çözümler, branş öğretmenlerinin konu ile branşları temelli konu anlatımı, teknoloji kullanımı, analitik düşünme vb. İçerikli plan oluşturmakta ders işlemektedir. Dersin sonunda öğrenciler 3N formu ,öğretmenler ise öz değerlendirme formu ile süreci değerlendirmektedir. Belirtilen tarihler arasında bulunan çözümlere dayalı projelerden oluşan sergi ile kapanış yapılacaktır.
KANALI: Bilim/Teknoloji
  • Değerli arkadaşlarımın ve sevgili öğrencilerimizin emeklerini takdir ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum.
  • Süpersiniz 👏
  • Öğretmenlerim çok tesekkur ediyorum 😊

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.