Unye mnv İngilizcede çığır açtı

İngilizce Öğretmeni Muhammet Aydın’ın yazıp kuruculuğunu yaptığı Uluslararası English In Street eTwinning projesinin Ocak Ayı uygulamaları okul koridorlarında tasarlanan Havaalanı ve Kafe köşelerinde İngilizce olarak gerçekleştirildi.

ORDU-Ünye 25/11/2018’de kurumun İngilizce Öğretmeni Muhammet Aydın’ın yazıp kuruculuğunu yaptığı ve İngilizce öğretmeni Burcu GENÇER ile birlikte yürüttüğü,okul müdürü sayın İbrahim Elibolca’nın himayelerinde ve okul müdür yardımcısı Cuma GÜNDÜZ’ün teşvik ve destekleriyle devam eden projeye İtalya’dan ISISS O.Conti okulunun da yardımcı kurucu statüsünde dahil olarak,Avrupa’dan beş ülke ve Türkiye’nin tüm bölgelerinden toplamda 60 okulla devam edilmektedir.Aralık Ayı çalışmalarıyla dikkatleri üzerine çeken ve daha once dünyada uygulanmamış bu özgün projesiyle Ünye Mehmet Necati Vidinli Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi,Projenin Ocak Ayı görevlerinden olan At The Airport(Havaalanında) ve At The Café (Kafede) temaları kapsamında tüm Türkiye ve Avrupa dan beş ülke ile tıpkı gerçek bir havaalanı ve tıpkı gerçek bir kafe gibi ortamlar tasarladı ve 18/01/2019 tarihinde bu ortamlarda tüm okulların aynı anda öğrencilerle birlikte büyük emekler sarfedilerek hazırladığı diyaloglar uygulandı.Öğrencilerin dil becerileri kendi hayal güçlerini katarak oluşturdukları kafe ve havaalanı köşelerinde uygulamalı olarak geliştirilirken ,proje dil öğretiminde salt sınıflara dayalı gramer bazlı öğretimden ziyade yeni müfredatın günlük konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik metot ve tekniklerine de güzel bir örnek teşkil etti.Tüm öğrencilerin eğlenirken öğrenmeyi gerçekleştirdiği bu projeyle ilgili proje kurucusu Muhammet Aydın şu bilgileri verdi.


‘’Kuruculuğunu yaptığım İngilizce Sokakta adlı e-Twinning projemizle öğrencilerimize okul ortamında güvenli bir sokakta gerçek bir dil yaşamı sunuyoruz. Tüm Türkiye’den yedi bölge ve Avrupa’dan da beş ülkeyi dahil ettiğim ve merkezi Ünye MNV olan,uluslararası bir dil hareketi rüyasıyla yola çıktığım projemizle dil becerileri kazandırma konusunda bir çığır açmayı, öğrencilerin 21.yy becerilerine sahip olmalarını, Ulusal ve Uluslararası anlamda okullar arası takım ruhu ve işbirliğini sağlamayı amaçlıyoruz. 2023 Eğitim vizyonunda belirtilen Yabancı Dil Eğitimi hususunda yapılacak olan çalışmalara da projemizin özgün bir kaynak olacağına inanıyoruz.Bu bağlamda her ay gerçekleştireceğimiz uygulamalı etkinliklerimizi Bakanlığımız’ın hedeflerinden birisi olarak gösterdiği TRT ile yapılacak olan iş birliğine de katkı sağlayacağı inancındayız ve çalışmalarımızın Bakanlığa ulaştırılmasını amaçlamaktayız.Eba içerik havuzunda da tüm etkinliklerimizi paylaşıp okulumuzdan dünyaya yayılan bu özgün dil hareketini tüm dil sevdalılarıyla da paylaşmayı arzuluyoruz.Yazıp hayata geçirdiğim bu proje neden özgün bir proje? Çünkü daha once hiçkimse dilin en çok kullanıldığı gerçek ortamları öğrencilerin öğrenme ortamlarına getirmemiş.Bizler tüm proje yürütücüsü okullarla birlikte okullarımızın koridorlarında gerçek bir dil sokağı kapsamında tasarlayacağımız Havaalanı,Cafe-Restaurant,Otel-Resepsiyon-Banka-Kütüphane-Sinema-Hediyelik Eşya Dükkanı-Hastahane-Taksi Durağı gibi yurtdışında hayati önem taşıyan ortamları gençlerin hayal güçlerine güvenerek tamamen onların yaratıcılıklarını kullanabilecekleri şekilde onlarla birlikte tasarlayarak çocuklarımızın ayağına getirmeyi planlıyoruz.Böylelikle öğrencilerimizi İngilizce’nin ana dil ya da ikinci bir dil olarak konuşulduğu ülkelerin en çok ihtiyaç duyacakları ortamlarına maruz bırakarak eğlenceli aktiviteler ve dramalar yoluyla onların bu ortamlarda iletişim kurabilecekleri diyaloglara hazırlamak kaydıyla kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Projemiz Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve programında belirlenen ve Bakanlığımızın Ortaöğretim Yabancı Dil Müfredatında da yer verilen ‘’kendini rahatça tanıtabilmesi ve günlük hayatını hedef dille sürdürürebilmesi, bir seyahat temsilcisi ile yapılan seyahat planlamaya yönelik görüşmeleri yapabilir’ kazanımları baz alınarak tasarlanmış ve tam olarak müfredatla entegrasyonu sağlanmıştır.Proje süresince öğrencilerimize keyifli bir dil öğrenme ortamı sunarak yaşayarak öğrenme metodunu, öğrenirken mutlu olma duygusunu yaşatmış olacağız. Her ay gerçekleştirilecek proje etkinlikleriyle işbirliği ülkeler arası, okullar arası iletişim ve farklı kültürden gelen öğrenciler arasında diyalog ve köprü kurmayı hedefliyoruz. Projemizin sonunda projeye dahil olan her bir okulun gerçekleştireceğimiz ortak faaliyetlerle kendi bölgesinde dil öğrenmeye yönelik örnek bir model haline gelmesini sağlayarak bu okulların her birini uluslararasılaştırma konusunda teşvik etmiş olacağız. Öğrencilerin dil edinimi yoluyla bireysel yeteneklerini, iletişim becerilerini ve hayal gücünü geliştirici keyifli öğrenme ortamları yaratarak yaşayarak kalıcı öğrenmeyi sağlayacağız. Okul koridorlarında tasarlanan sokakta öğrencilerin ders dışı vakitlerde de İngilizce konuşmalarını sağlayacak, öğrenmeyi dört duvarla sınırlamayıp okulun her köşesini gönüllü öğrenme merkezlerine dönüştüreceğiz. Tamamen öğrenci merkezli yürütülecek tiyatral etkinliklerde teknolojik yeniliklerden yararlanarak ve Web 2 araçlarını kullanarak farklı kültürler arasında köprüler kuracak ve öğrenciler arasında dil becerilerini canlı görüşmeler yoluyla geliştireceğiz.

2023 Eğitim Vizyonu’nda temel sorun alanlarından olan Eğitim-Öğretimde Kalite konusunda kurumumuzca yapılacak olan çalışmalar arasında olan kültüel,sportif ve bilimsel faaliyetler ,projeler ışığında kurumumuzun da tüm Türkiye’de karşılaşılan dil öğrenme güçlüğünü gidermeye yönelik çalışmalarına English In Street adlı projemizle tüm Türkiye’de model olacağına inandığımız çalışmayla Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu Yabancı Dil Hedeflerinden olan TRT ile iş birliği yapılarak çizgi film animasyon vb. konularda alt yazılı ve doğrudan yabancı dilde üretilmiş özgün prodüksiyonlar kazandırılması hedefine yönelik de projemiz bünyesince tamamen özgün hazırlanmış temalı köşelerde öğrencilerimizin canlı diyalog uygulamalarından oluşacak ürünlerle de içeriğe dair katkıda bulunmak istiyoruz.


Projemiz 5 ülke ve Tüm Türkiye’den yedi bölgeyi kapsayan 62 ortaöğretim kurumuyla Aralık Ayı’nda aylık iş takviminde belirtilmiş görevlere göre çalışmalarını sürdürmektedir ve Haziran Ayı’nda projemiz faaliyetlerini tamamlayarak projenin sonunda her okulda bir dil atölyesi olumuş olacaktır. Çalışmanın ürünleri ve ölçümleri twinspace sayfasında sergilenerek ve proje kapsamında yaygınlaştırma faaliyetleri yürütmek üzere oluşturulmuş sosyal medya kanallarında yorumlanıp beğeni ve tartışmalara açık hale getirilerek değerlendirmelere açık hale getirilecektir.Her okul türünde öğrencilere yönelik projenin resmi twinspace sayfasında Student Cafe (Öğrenci Kafesi) başlığı altında oluşturulmuş forumlarda öğrencilerin görüşlerine yer verilerek özellikle hedef kitlemiz olan öğrencilerimizin memnuniyetlilik durumlarını takip ediyor olacağız. Proje linkimizin bulunduğu okul sitemizin, E-twinning, twitter hesaplarımızın tıklanma sayısı oluşturulacak olan sayaç vasıtası ile kayıt altına alınacak ve Facebook hesabımızdaki “Like” (Beğeni) sayısına göre de ulaştığımız kitleler hakkında fikir sahibi olacağız.
Projemizin Aralık Ayı çalışmalarının tamamlanıp,Ocak Ayı için tasarlanması hedeflenen Havaalanı ve Café köşeleri tüm Türkiye’de ve Avrupa’da beş ülkede tasarlanmış ve bu köşelerde tüm okulların öğrencileri aynı anda canlı diyalog uygulamaları gerçekleştirmişler ve çekilen ürün videoları projemizin twinspace sayfasında paylaşılmıştır.18/01/2019 tarihinde ülkemizde aynı anda ve Avrupa’da böyle canlı bir etkinliğin merkezi olan okulumuz Ünye Mehmet Necati Vidinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi de diyalogları uygularken öğrencilerle birlikte unutulmaz anılar yaşadık.Öğrencilerimizin bir ay boyunca hazırlandıkları diyalogları uygularken ortaya koydukları yaratıcılıkları ve adanmışlıkları takdire şayandı ve tüm ortak okul öğrencilerine de ilham kaynağı oldu.Bu açıdan okulumuzun özellikle projede görev alan öğrencilerine tüm Türkiye ye yayılan bir dil etkinliğinin ev sahibi okul öğrencileri olarak bizleri onurlandırdıkları için teşekkür ediyorum.Her şey onlar için.Projemiz, Şubat –Mayıs ayları için her ay en az iki köşe tasarımı,uygulamalı diyalog etkinlikleri,değerler eğitimi kapsamında ayın değeri panosu,belirli gün ve haftalar kapsamında proje takviminde belirlenen gün ve hafta kutlama etkinlikleri,tüm ortak okulların katılacağı şiir,şarkı etkinlikleri ve Haziran Ayında aynı anda gerçekleştirilecek Sokak Etkinliği gibi tamamen öğrenci merkezli ve özgün,renkli etkinlikleriyle yolcuğuna devam edecektir.Bir proje yapıyorsunuz ve tüm okul birlikte hareket ediyorsunuz.Bir rüyayı paylaşmak için çarpan binbir kalp.Zaten amaç da bu değil mi.Bizlere her koşulda destek veren müdürümüz İbrahim Elibolca’ya,müdür yardımcımız Cuma Gündüz’e,tüm okul idaresine ve kafe ve havaalanı tasarımında teknik desteklerini bizden esirgemeyen okulumuzun Mobilya Ve İç Mekan Tasarımı,Bilişim Teknolojileri,Elektrik-Elektronik Teknolojisi-Metal Teknolojisi hocalarına ve gözbebeğimiz öğrencilerine de özellikle teşekkür ederim.Ünye Mehmet Necati Vidinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak tüm dünyayla paylaşmayı arzuladığımız bu dil heyecanına tanıklık etmek için herkesi okulumuza bekliyoruz.Teşekkürlerimle.
KANALI: Etkinlik
  • ÇOK BAŞARILI VE VERİMLİ AYNI ZAMANDA AKTİF ENERJİ DOLU BİR PROJE SİZİ CANI GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM . BİR YILLIK DEĞİL ÖMÜR BOYU EĞİTİME KATKI SAĞLAYACAK BİR PROJE OLMASI AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİ BİR PROJE EMEKLERİNİZE SAĞLIK

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.