Öğrenciler gürültü kirliliğinin sebeplerini dijital oyunlarla öğrendiler

Atatürk İlkokulu sınıf öğretmeni Tülin Arslanpınar'ın kurucusu olduğu 'Our future is in our hands'kapsamında öğrenciler gürültü kirliliğinin sebeplerini dijital oyunlar öğrendiler.

KONYA-Meram Atatürk İlkokulu 2/E sınıfı öğrencileri 18 Ocak 2019 Cumagünü 'Our future is in our hands' eTwinning projesi kapsamında öğrenciler gürültü kirliliğinin sebeplerini dijital oyunla öğrendiler.
İnsanlar üzerinde olumsuz şekilde etki yapan ve hoşa gitmeyen seslere gürültü denmektedir. Rahatsız edici bu seslerin sonucu olarak gürültü kirliliği meydana gelmektedir.
Özellikle büyük şehirlerde ses yoğunluğu oldukça yüksek seviyededir. Kentlerin gürültüsünü artıran nedenlerin başında trafik yoğunluğu, sürücülerin gereksiz yere korna çalması ve kentte bulunan sanayi bölgelerinden çıkan gürültüler gelmektedir.
Meskenlerde ise müzik aletleri ve televizyonlardan çıkan yüksek sesler, yanlış zamanda yapılan bakım onarımlar, iş yerlerinden meydana gelen gürültüler gürültü kirliliğine neden olmakta ve çevrede yaşayanların işitme sağlığını kötü bir şekilde etkilemekte, psikolojik dengesini bozmakta ve de iş verimliliğini azaltmaktadır.
Gürültü Kirliliği dünya üzerindeki canlı yaşamı üzerinde olumsuz fizyolojik ve psikolojik sorunlar oluşturan sesler olarak tanımlanmaktadır. Gürültü kirliliğinin en yaygın nedenlerinden biri de şehirlerde özellikle motorlu araçların sebep olduğu gürültü kirliliğidir.Proje kapsamında hazırladığımız dijital oyunlarla gürültünün nedenlerini öğrencilere kavratmayı ve onları gürültü kirliliği hakkında eğitmeyi hedefledik.Ayrıca öğrencilere gürültü kirliliği ile ilgili kavramların İngilizce isimlerini kavrattık.Öğrencilerimizin oyunla hem İngilizce dil becerileri gelişti hem de çevreye duyarlılıkları arttı.
KANALI: Etkinlik

    Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.