Kodlama Eğitiminde eTwinning ve AB Projeleri

Turgutlu Bilim ve Sanat Merkezinde kodlama öğretimini desteklemek için hem Erasmus+ K101 hem eTwinning projeleri yürütülmektedir. Kodla(Bilsem) Erasmus+ K101 projesi ile öğretmenler yurtdışında kodlama alanında eğitim alırken 7 bilim ve sanat merkezinin katılımıyla yürütülen Let's Code Our Own Game eTwinning projesi ile öğrenciler kendi bilgisayar oyunlarını kodlayarak kodlama öğrenmektedirler. Ayrıca dersleri WEB 2.0 araçları ile zenginleştirmek için Future 2.0 eTwinning projesi yürütülmektedir.

MANİSA - Turgutlu Turgutlu Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapmakta olan öğretmenler Erasmus K101 Kodla(Bilsem) projesi kapsamında İspanya, İtalya ve Prag'da kodlama ve STEM eğitimi aldılar. Bu proje kapsamında kodlama ve STEM hakkında İspanya'da bu alanda önemli çalışmaları bulunan Escola Bell-Iloc del Pla okulunu da ziyaret eden öğretmenler böylece Avrupa'da yapılan uygulamalarla ilgili bilgi edinerek alanında uzman eğitmenlerle buluştular. Eğitim alan öğretmenler döndüklerinde okulda düzenledikleri eğitimlerle öğrendiklerini diğer öğretmenlerle paylaştılar. Ayrıca kurulan Kodlama Kulübü kapsamında öğrencilere farklı etkinliklerle kodlama öğretimi verilmiştir. 

Bunlara ek olarak Turgutlu Bilsem'in kurucusu olduğu Let's Code Our Own Game (Kendi oyunumuzu kendimiz kodlayalım) eTwinning Projesi ile Türkiye'nin 17 bilim ve sanat merkezi aynı projede buluşmuştur. Bilindiği gibi oyun yazarak kodlama öğretimi literatürde etkili bulunan yöntemlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle planlanan bu proje kapsamında öğrenciler kendi bilgisayar oyunlarını yazarak kodlama öğrenmişlerdir. Öğrenciler oyunlarını yazarken, bir oyunun içermesi gereken puan kazanma, can kaybetme, süre gibi öğeleri oyuna eklerken kodlamaya ilişkin bir çok kavramı da detaylı olarak öğrenmekte ve uygulayabilmektedir. Öğrenme sürecinde öğrenciler kodladıkları oyunları oynayarak eğlenmişlerdir. Öğrenciler eKonferanslarla diğer okullarla çalışmaları paylaşmıştır. 

Ayrıca 60’tan fazla okulla birlikte yürütülen Future 2.0 eTwinning projesi kapsamında bilişim derslerine bir çok Web 2.0 aracı entegre edilmiş, öğrenciler paylaşarak, üreterek, eğlenerek bilişim teknolojilerine ilişkin kavramları öğrenmişler; böylece yenilikçi yöntemlerle, işbirlikli çalışma imkanı bulmuşlardır. Ayrıca düzenlenen eKonferanslarla hem öğretmenler yenilikçi yöntemler ile ilgili bilgilenmiş hem de öğrenciler birbirleri ile iletişim kurmuştur. Bu proje kapsamında öğrencilerin kullandıkları Web 2.0 araçlarından ise şöyledir: canva, logomakr, graphicsprings, postermywall, wordart, kidrex, ecosia, mentimeter, wordclouds, tricider, emaze, prezi, senteacher, kahoot, wheeldecide ve vtility. Proje katılımcı okulların sınıflarını gezebileceğiz sanal gezi ve tüm okulların katkısıyla seslendirilen proje şarkısı ortak ürünleriyle sona ermiştir. Oluşturulan sanal sergiye http://www.vtility.net/virtualtour/LKPBxTw1jf  linkinden ulaşılabilir. 
(Tarih: 17-06-2019)
KANALI: Kodlama

    Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.