Matematik Öğretiminde Çocuk Edebiyatının Kullanımı ve Örnek Uygulamalar II Projesi

Matematiği Çocuk Edebiyatı ile Kucakladılar Matematik Öğretiminde Çocuk Edebiyatının Kullanımı ve Örnek Uygulamalar II Projesi Antalya'da tamamlandı. TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında finansal olarak desteklenen projenin yürütücü kurumu Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) olup proje Akdeniz Üniversitesi'nin (AKÜ) de işbirliği ile hayata geçirildi. Projeyi Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmakta olan Dr. Öğr. Üyesi Burcu DURMAZ yürüttü.

BATMAN - Merkez Matematik
Öğretiminde Çocuk Edebiyatının Kullanımı ve Örnek Uygulamalar II Projesi
Antalya'da tamamlandı. TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında
finansal olarak desteklenen projenin yürütücü kurumu Süleyman Demirel
Üniversitesi (SDÜ) olup proje Akdeniz Üniversitesi'nin (AKÜ) de işbirliği ile
hayata geçirildi. Projeyi Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Matematik  ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim
Dalı'nda görev yapmakta olan Dr. Öğr. Üyesi Burcu DURMAZ yürüttü. 

TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire
Başkanlığı'nın desteklemek üzere çağrıya çıktığı TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim
Uygulamaları kapsamında desteklenmeye değer bulunan proje 8 gün süren yoğun bir
eğitim ve uygulama sürecinin ardından tamamlandı. Projeye Türkiye'nin farklı
illerinde görev yapmakta olan 3 akademisyen, 5 Bilim Merkezi çalışanı, 7
ortaokul matematik öğretmeni, 7 sınıf öğretmeni ve 2 Türkçe öğretmeni
katıldı. Tükiye çapından sadece 7 sınıf öğretmeninin kabul edildiği
projeye Manavgat'tan Sınıf Öğretmeni Selman ASLAN da katıldı. 

Farklı ülkelerde kullanılmakta olan ancak
ülkemizde yeni bir yaklaşım olarak değerlendirilen matematik öğretimi ve çocuk
edebiyatı bütünleştirilmesi sürecinin irdelendiği projenin, verimli bir şekilde
tamamlandığını belirten proje yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Burcu DURMAZ,
"Öncelikle projenin gerçekleşmesinde en büyük rolü olan ve projenin
finansmanını sağlayan TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı'na, projenin
yürütücüsü ve görev yaptığı kurum olan Süleyman Demirel Üniversitesi'ne, proje
ortağı Akdeniz Üniversitesi'ne, projenin gerçekleştirildiği Akdeniz
Üniversitesi Eğitim ve Sosyal Tesisleri yönetici ve çalışanlarına, proje
ekibine ve tatilinden fedakarlık ederek bu yorucu eğitime katılan tüm
katılımcılara teşekkür ediyorum.", dedi. Çocuk edebiyatını odağa
alarak farklı disiplinlerle matematik eğitimini bütünleştiren onlarca ders ve
etkinlik gerçekleştirildiğini kaydeden Dr. Öğr. Üyesi DURMAZ, şöyle devam etti:
 Çocuk edebiyatı, çocuk ismiyle anılsa da bu bağlamda ortaya koyulan
ürünlerin bir yaş sınırı yok. Çocuk edebiyatı, her yaş grubundan insanın keyif
alabildiği uçsuz bucaksız bir harikalar diyarı. Elbette her çocuk kitabı için,
çocuk edebiyatı ürünü demek veya nitelikli bir ürün demek mümkün değil.
 Özellikle matematik öğretimini desteklemek amacıyla yararlanılması
düşünülen kitapların seçiminde çok titiz olunması gerekiyor. Çünkü gerek
kullanılan dil gerekse de kullanılan görseller gibi unsurlar nedeniyle farkında
olmadan yapılan hatalar, ortadan kaldırılması çok zor olarak nitelendirdiğimiz
hatalar olan “kavram yanılgıları”na neden olabiliyor. Bununla birlikte aşırı
didaktik söylemlerin de çocukları kitaplardan soğutabildiğini
görüyoruz. Bu projede doğrudan matematiksel içeriği ön plana alan
kitaplardan matematik öğretmeyi ön plana almayan gömülü kitaplara kadar pek çok
kitap türüne değinmeye çalıştık. 8 günlük kısa bir sürede katılımcılar
azımsanmayacak kadar çok kitabı inceleme şansı buldular. Projede bilim
tarihi, kriptoloji, çocuk kitaplarındaki görsel unsurlar ve dijital hikaye
yazma araçları vb. gibi pek çok konuyu ele alan oturumlar gerçekleştirildi.
Yüksek motivasyona sahip bir katılımcı grubumuz vardı. Türkiye'nin eğitim
geleceğine dair umutlarımızı yeşerten, matematik eğitimiyle çocuk edebiyatını
bütünleştirirken farklı disiplinlerden yararlanmak için sabırsızlanan bir
ekiple çalıştık.  Katılımcılarımız bu eğitimin sonunda grup olarak farklı
sınıf düzeylerinde, matematiksel bağlamı olan çocuk kitapları tasarlayıp Web
2.0 araçları ile hikayelerini oluşturdular. Projenin çıktılarından biri olarak,
yakın zamanda bunları da projenin web sitesi (moceko2.blogspot.com) ve sosyal medya
hesaplarından (Instagram hesabı: matematikvecocukedebiyati, projeyle aynı isimde
Facebook sayfa ve grubu da bulunmaktadır) kamuoyu ile
paylaşacağız. Projenin son günü Antalya'nın Kaş ilçesinde Çizgi Film
Değirmeni tarafından düzenlenen Uluslararası Çizgi Film Festivaline katılım
gösteren MÖÇEKÖ ekibi Çizgi Film Değirmeni'nin yaratıcısı Ressam Fatih
KÜÇÜK'ten ve Japon Anime Sanatçısı Aya SUZUKİ'den eğitim aldılar.  (Tarih: 11-07-2019)
KANALI: Etkinlik

    Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.