Sağlıklı Besleniyoruz

Erken saatlerde okula gelmek için kalkan öğrencilerimiz kahvaltı yapmadan okula geldiği görülmüştür. Bu amaçla hem öğrencilere kahvaltı yaptırmak hem de dengeli beslenme konusunda farkındalık yaratmak için belli günlerde ilk derste beslenmeye yer verilmiştir.

ANKARA - Sincan Vücudun tüm normal yaşam süreçlerini (örneğin solunum,
kalp hızı) devam ettirebilmesi ve enerji için, besinlere yani yiyecek ve
içeceklere ihtiyacı vardır.  Vücudumuzun sağlığını korumak amacıyla günlük
alınan besinlerin önemli bir rol oynadığını kavramak gerekir. Bu nedenle
beslenme konusuna biraz dikkat etmek ve zaman ayırmak gerekir.Beslenme; sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam
kalitesini yükseltmek için vücudun gereksinimi olan besin öğelerini
yeterli miktarlarda ve uygun zamanlarda almak için bilinçli yapılması
gereken bir davranıştır.



Dengeli bir kahvaltı, güne iyi bir şekilde
başlayabilmenizin ilk adımıdır. Vücudunuz karbonhidrat, lif, protein, vitamin
ve minerallere ihtiyaç duyar. Kahvaltı bir atıştırmalık değil, günün ana öğünlerinden
biridir. O nedenle ağzınıza attığınız bir dilim elma veya peynir tek başına
kahvaltı sayılmaz. Kahvaltıda almanız gereken kalori, günlük almanız gereken
kalorinin neredeyse ¼’ünü oluşturur. Eskiden hâkim olan bu bilimsel
görüşü sarsacak birkaç bilimsel çalışma sonucu var. Kahvaltı yapanlar ve
yapmayanlar kıyaslandığında, kahvaltı yapmayıp günlük alınması gereken kaloriyi
alanların da aynı oranda zayıfladığı gözlenmiştir. Ancak kahvaltı, zayıflamanın
çok ötesinde bir konu. Çünkü kahvaltı gün içerisinde sergileyeceğimiz bilişsel
performansın kalitesini belirliyor. Yani iyi hissetmek, güne adapte olmak ve
zihinsel işleri kolaylıkla halledebilmenin yolu kahvaltıdan geçiyor. (Tarih: 20-02-2020)
KANALI: Yaşam

    Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.